Rekenen thuis – Aletta Jakobsschool uit Arnhem

In 2013 deed het team van de Aletta Jakobsschool uit Arnhem een projectaanvraag bij de NVORWO, waarin zij begeleiding vroeg bij het stimuleren van rekenen in de thuissituatie door middel van rekenspellen. De aanvraag werd gehonoreerd. Inmiddels loopt het project en blijkt het een groot succes te zijn. Sophie Verheijen en Anneke Noteboom schreven er een artikel over in het tijdschrift Volgens Bartjens.

Thuis en op school

Door op school te werken met spellen die de rekenvaardigheden stimuleren en deze ook thuis te laten spelen, wilden de onderbouwleerkrachten van de Aletta Jacobsschool in eerste instantie bewerkstelligen dat ouders op een positieve manier konden bijdragen aan de rekenontwikkeling van hun kind en tevens meer zicht zouden krijgen op de (reken)ontwikkeling van hun kind.

Daarnaast wilden de onderbouwleerkrachten van de Aletta Jacobsschool door deelname aan het project de ouderbetrokkenheid via het spelen van spellen vergroten en de gezinnen plezier laten beleven aan het samen spelen van spellen. Waar ouders hun kinderen nu vaak spelletjes laten spelen op de computer, zouden ze door het project kunnen gaan ervaren dat het gezellig en leerzaam is voor jonge kinderen om met het gezin samen een spel te spelen en samen te leren.
kleuters-spelen-spelletjes

 

 

Download het artikel ‘Kleuters spelen spelletjes’ over de project-aanvraag van het team van de Aletta Jakobsschool.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.