Lopende projecten

Project 1

Wie zijn er sterker?
De jongens of de meisjes?

Het ‘Wie zijn er sterker: de jongens of de meisjes? Rekenen in de context van een ‘wetenschappelijk’ onderzoek’-project krijgt financiële ondersteuning van de NVORWO voor de ontwikkeling van een lessenserie waarin onderzoeksvaardigheden, rekenvaardigheden en rekenbegrip worden vergroot door bovenbouwleerlingen een onderzoeksproject uit te laten voeren. Mooi passend bij de ontwikkelingen binnen curriculum.nu en aansluitend op eerdere projecten door de NVORWO gesubsidieerd rondom kwantitatieve informatievaardigheden.

Project 2

De Rekenchallenge

Het ‘Rekenchallenge’-project krijgt financiële ondersteuning van de NVORWO voor de ontwikkeling van een compleet aanbod Rekenchallenges, dit zijn activiteiten waarin de dagelijkse praktijk van leerlingen wordt gekoppeld aan de leerstof op school. Hierbij worden handelend en ontdekkend rekenen gestimuleerd. Het is de bedoeling dat de challenges voor verschillende domeinen worden ontwikkeld in dit project. Mooie activiteiten, die zeer populair waren tijdens de eerste lockdown-periode. Leuk en betekenisvol, verbinding met de praktijk, ouders werden actief betrokken en rekenen in de eigen belevingswereld om je heen.